top of page

Varmt välkommen på samtal

Åsa Tomczyk | diplomerad samtalsterapeut | coach | lärare

Jag hjälper dig som är redo och har en längtan efter förändring i livet. 

Ni som har relationssvårigheter och behöver konkreta verktyg eller du som drabbats av sorg och inte kommer vidare. 

Hör av dig så bokar vi ett samtal!

Diplomerad samtalsterapeut med inriktning Acceptans Commitment Therapy ACT (Steg 1).

Diplomerad samtalscoach på senior practitioner nivå enligt EMCC.

Certifierad handledare i Sorgbearbetning och Förlåtelseprocessen.

  • Facebook
  • LinkedIn
IMG_0566_edited.jpg
Soluppgång över vetefält

-       Det är ju en livsinvestering att gå i samtal hos dig Åsa!

Så uttryckte sig en klient som tidigare tänkt att det bara är dom med ”riktiga” problem som behöver gå i terapi eller coaching.

Är du också redo för att hitta mer flexibla förhållningssätt till de tankar, känslor och minnen du faktiskt har – för att kunna göra aktiva och meningsfulla val utifrån dina personliga livsvärden, då är det här värt att prova!

Är du redo att prioritera dig själv, utan ursäkter och undanflykter?

Samtalsstöd
– samtalsterapi, stresshantering, parterapi, coaching, sorgbearbetning & förlåtelseprocessen

Hej!

Fint att du har hittat hit, att prioritera ditt eget välmående är en viktig och hälsosam strategi!

Oavsett vad du har för utmaningar så är det här ett första steg mot läkning och ökad förståelse om både vem du själv är och hur du kan påverka ditt mående.

 

Hör av dig så tar vi ett första möte för att se om du känner dig bekväm med mig och så utgår vi därifrån!

Här är några tips på vägen som kan hjälpa dig att förbättra ditt välmående:
 
1.    Sätt gränser: Lär dig att säga nej när det behövs, det är okej att sätta gränser för att skydda din egen energi och tid.

2.    Skapa en positiv morgonrutin: Starta dagen med något som ger dig glädje eller lugn. Det kan vara en stärkande tanke till dig själv, en kort meditation innan du kliver upp ur sängen eller något annat som stärker dig.


3.    Prioritera sömnen: Försäkra dig om att få tillräckligt med sömn. Skapa en regelbunden sömnrutin och en lugn miljö i sovrummet.

4.    Rörelse och sociala kontakter: Inkludera regelbunden fysisk aktivitet, det kan vara en promenad med en vän som ger dig positiv energi och stöd. Sociala relationer är viktiga för välmåendet.

5.    Hitta glädjeämnen: Identifiera och inkludera aktiviteter i din dag som ger dig glädje! Det kan vara hobbyer, intressen och små saker som du gläds av.

6.    Proaktiv problemlösning: Om du känner dig överväldigad, bryt ner stora uppgifter i mindre delar och fokusera på att lösa en sak i taget. Prioritera och var realistisk med dina mål.

Välmående är en process, och det är viktigt att vara snäll mot dig själv och ge dig själv tid och utrymme att växa och utvecklas.

 

Vi ses!

Åsa

bottom of page